onsdag 1 juli 2009

vad ska man säga??

Jag tyckte jag kom på en ypperlig idé igår angående Olivia och hennes umgänge med P, men tydligen var det inte ens värt ett försök för att få upp kontakten och ett umgänge med henne. Eftersom vi oftast inte drar jämt så var idén att vi skulle ses och diskutera ett eventuellt umgänge (samt inskolning) tillsammans med någon som han själv fick välja (mamma, pappa, syskon, flickvänner, vänner ja vem han än kände för) och ev upprätta det gamla avtalet som vi efter mkt om och men med tid, slit, tårar och osämja skrev med Timrå kommun, men icke nä ända han kunde gå med på var via sociala och eftersom vi varit där förr och det tar en fruktansvärd tid, energi, förlorad arbetsinkomst, ledighetsansökningar osv känner jag att det inte fungerar något vidare så istället för det var just förslaget att ha någon av "hans" med och försöka komma fram till det som är de viktiga; UMGÄNGET inte avtalet i sig utan just Olivias UMGÄNGE men som sagt icke, det behagade inte mannen så Olivia kommer nog inte ha något umgänge med sin biologiska far men jag har sagt det förr man är inte förälder i blodet utan man är det emotionellt.
Pratade lite igår med några som var på samma våglängd som mig och kom in på just det ämnet om hur man är förälder, sitter det i generna, det emotionella eller växer det fram med ett umgänge? Är det viktigt att ha biologiska föräldrar eller kan de ersättas med styvföräldrar, adoptionsföräldrar osv?

Hur som TACK Marina och Jimmy för dessa dagar med Olivia, kunde se på henne att hon haft en kanonstund med er och att hon fått ladda batterierna och fått känna lite hemsaknad för vilket än mer strålande humör han hade när hon kom hem, lite ledigt från dagis å oss här hemma. Kan nog vara nyttigt att få sakna lite så att säga. Hur som tusen tack extr mamma å pappa.

Tack mamma för drivningen igår till HC å, utan den hade det tagit sån tid å jag hade knappt hunne vare på jobbet något.

Nä nu ska jag sätta igång å jobba, lite tidigare än beräknat men WTF

Lite pics från helgen kanske kommer senare.

Tjingeling

2 kommentarer:

Linn sa...

Det är inte de biologiska som är det viktiga. Det viktiga är att man har någon som man tycker om! och som tycker om en tillbaka.
Du vet jag har ju ingen som hellst kontakt med min biologiska men det är heller inget jag saknar alls. Jag har Jan och han är världens bästa.

Hanna sa...

:) tack linn, ja jan är en klippa så glad för din och hans skull. känns skönt med lite stött för man kan ju vrida å vända sig av frustration men skönt med en som har erfarenhet som håller med liksom. Tack!