torsdag 25 december 2008

god fortsättning

Underbar jul hittills med nära å kära, mkt enligt tradition men endel nytt. På tisdagskvällen var de den sedvanliga lack å rimaftonen, den får ALDRIG plockas bort, klämmas gissas tros på vad som döljer sig bakom, röda, glittriga, bruna, tomteprydda papper, den traditionen är helig. Sen hem efter x antal timmar å på bron väntade en klapp till, från anonym person, så träd gärna fram nu å berätta vem som gett oss fat, ljus å annat smått och gott??? sen då när lolis somnat till ordentligt i sin bädd passade vi på att kika på film,,,,eller somna till film heter de väl, och sen några timmar senare pigg som en mört å slog jag upp mina ögon å väntade på att olivia skulle börja låta, (kunde ju skylla på henne att hon e morgonpigg inte jag eller julaftonspigg) Ja hur som så när olivia pysslet är klart med allt vad de innebär så prommenerar vi med packning eller lolis i vagnen förstås men vi gick såklart via Åsa för att lämna vårt hemliga paketsom så många år förr innan vi anledde till Torpet, jo glömde mysstund med lolan i bädden där de öppnades julstrumpe paket:)
Ja hur som så började torpet julen men lite paket öppning eftersom bror å Johanna som sov över hos mamma å pappa skulle vidare mot staden, å gissa om klappen till lolis va poppis, en dammsugare med tillbehör, (tur att batterier inte håller forever:)) Sen blev de frulle, isbanebestyr, iordningställande å så till farfar, kära älskade farfar, där vart de åxå julklappar, olivia fick en härlig tårtleksak, som åxå användes flitigt å vi "vuxna" fick lotter, å jag å pappa blev RIK, japp vi vann, hallelulja hu ofta gör jag det, ha never. Fick träffa Anette å, ida kusins vännina å sångkompanjon, å dom hade med skiva å, tusen tack å vad bra den e, Me Love, så duktiga ni är.
Sen åkte vi ner till farmor, fina fina farmor, ljus tändes å skänkte en extra tanke till henne, finaste hon.
Efter de bar de av hem igen, KALLE väntade på oss eller på pappa som är tolk, titt nu titt på fåglan, kik nu när tjuck råtta sätt se på fingerborgen, den bångn ju HAHA
Middagen direkt efter kalle å sen kom vår tomte, å olivia till och med gav honom en goi, ja ok hon försto vilken som döljde sig bakom tomte fejset men ändå, trodde faktiskt hon skulle bli rädd eller mer brydd än hon blev.
Sen kan man ju inte annat än fnissa när de skulle öppnas paket, lilla hjärtat mitt.
*snowracer, pengar, kläder, ritblock, bilar, docka, dockvagn,pussel, hårsaker, pianoleksak, badleksaker, bakredskap, ja jag minns inte allt nu på rak arm, men oj vad saker hon fått av folk som älskar henne. TACK snälla alla å tack för mina fina pressenter, tusen tack alla. Ja efter paket å olivia nattning blev de mys i köket. Härligt mysigt å lugnt, hur som kom vi isäng å jag somna som en stock.
Idag har de vare inigning av kälken, både på källarbacken å tro om olivia stratta haha sen gick vi fram på isbanan för att kolla när grabbsen spela lite. Bra uppslutning å! Hemma sen å där vänta middag å så innan de var dags å bege sig hemåt. Väl hemma soman stumpan som en stock.
Ja de var lite från vår julhelg hittils, snabbt slut för nu orkar jag inte skriva mer.

Tjo hej

Inga kommentarer: