söndag 28 december 2008

stå på dig vännen

de e så hemskt, en vän till mig fick inte se sina 2 barn på jul för att den andre föräldern vägrade låta honom, de var inte hans "helg" trots att dom alltid (iom att de bor på samma ort) kunnat ses å god julat, men nu har hon satts sig på tvärsidan å vilka får betala de högsta priset för det? jo barna. Barn vill ju (oftast) kunna god jula båda sina föräldrar, tack o lov e Olivia så liten ännu å inte uppfattar julen för vad den ändå är samt att hon inte har någon kontakt med sin far trots att jag ABSOLUT INTE nekar honom det, snarare tvärtom, tyvärr har de gått så lång tid nu så frågan är vilken form av tillhörighet hon skulle känna, men dessa två stackare är så stor att de med all säkerhet sved hårt i deras hjärta. Lider med dom och med dig pappan. Är så glad i dig min vän som VILL (fast man e väl totalt störd om man inte vill) å att du tar ditt ansvar. Julen är iaf barnas dag å då spelar de ingen roll hur in i helvete .......... ja skit samma den e iaf över nu å imorgon återgår vi till vardagen för 2 dagar iaf. Sen är de fyrverkeriernas dag.

Idag har det vare lugnt hemma, lite kälkåkning å mys, jo började plocka undan de mesta utom de i fönstret som skall ner i lådorna å vila en 11 månader.
Nä nu ska jag ta mig en välförtänt dusch. hej hej

Inga kommentarer: