söndag 12 oktober 2008

Sundsvall, hästar å urin

Ja igår bar det alltså av neråt Ikea, denna trisst hemska väg som man nu åkt ett sju helvetes massa gånger. Tur att chaffisen var av den mkt trevliga typen, så med ett depåstopp så fortsatte trippen ner till mitt tempel lagom till öppning. Väl inne så började det handlas, först var koncentrationen högst på beställningsnotan för att sedan påbörja det egna. Gissa om vi sprang, rota, kände å vände på diverse saker. Tillslut var vagnarna så pass fulla att vi fick ta en paus, iväg till kassorna å grejjerna var betalda. Så var de ett problem, får vi plats med allt nu då....? Jo efter mkt pusslande å grejjande så fick vi till och med lite plats över, PERFEKT!
Så iväg på en sen lunch inne på Birsta där ett nytt armbandsur införskaffades så återgick vi till IKEA shopping igen. Hmmm så efter vad jag tyckte va 5minuter ropar högtalarna att varuhuset stänger om 30minuter, VA FAN vi har ju nyss kommit,,,,,eller nja vi va ju faktiskt här vi öppningen men de kändes så, var det bara rusa mot kassorna igen och tur var väl det för det var inte lätt att pussla in resterande i bilen, nä det gick nästan inte, den stackars volvon bångnade nästan för alla grejjer. Ja så var det bara å klämma in sig själv å,,,,bryt bänd å ner med röva på säte, hjälp på med bälte å dörren stängs, PUHHHH iväg, kan säga att det e tur man e vig men synd att man inte själv kan vara chafför, för gissa om nackbänna å all andra världens krämpor som drabbat min kropp innan vi var hemma. Men hur som var det värt det på alla sätt å vis, så idag har hemmet ägnats åt att få det fin fint, är riktigt nöjd må jag säga. Barnkammarn blev över förväntan.
Morgonen spenderades visserligen i telefonen i ca 1.5timme med Sussen, må säga att det var ett mkt trevligt samtal å jag e verkligen glad för våran skull men aldra mest för Lolisen, hoppas dina öron kommer minnas hennes skönsjungande låt ;-) haha Hon har även spelat lite flöjt för momma å idag, mkt fint,,,,kanske inte så nyttigt om man är rädd för tinitus, så är man minsta hypokondriker skall man inte lyssna på ett barn på snart 15 månader med en flöjt i näven.
Sitt just nu å slökikar på sammandrag från världscupen i hästhoppning, härligt att skåda "riktiga" ridhästar, inget ont om gamla travare men ska man kanske fundera på å låta dessa stanna på banan? Ja med risk att endel blir sura så tycker jag faktiskt de e BAR MKT trevligare å rida ett halvblod än en fd travhäst, sen är de ju inget som säger att man inte kan ridträna sin travare men ja ni förstår nog vart jag vill komma, har ju själv skuttat runt på en fd travhäst i endel år men insåg efter mitt första halvblod att det var på den rasens rygg jag trivdes bäst, gissa om man blir sugen, sjuk sugen faktiskt, även om jag inte skall sticka under stol med att jag bränt mig en hel del på dessa djur men nån gång ibland e ju som trevligt.
Surrade precis med min kära vän Marina å å jag håller alla tummar i världen för dig vännen.
Nä nu ska jag slå en drill så jag har inte tid mer ...... ok de var fantasin som tog slut haha
tjingeling å pöss på er.

Inga kommentarer: