tisdag 14 april 2009

tåcka julhelg

Japp då var påsken över och jag kan säga att den vare best ever.
Hur som kan jag säga att bror överraskade mig med ett oväntat besök, jag å rompa stod och lagade krubb när petter ringde och jag så klart trodde han var i övik,(han skulle ju inte komma förrän på torsdag) surrade lite tills han sa att han skulle ut å träna, ja vi hörs sen om inte annat ses vi på torsdag typ. Åter till matlagningen när det plötsligt knackar på dörren, förvånad gick jag å öppna och vem står inte där, jo min lillebror, hej å hå du ska ju va i övik men icke, han hade komme hem idag å tadaaaa överraskning. hur som hade han löp till mig å flåsade rätt bra å rompen som stod i köket å var lika frågande undra va de kunde vara som flåsa så när dörren öppnades,,,,fluktare eller haha. Hur som kul å ha han hemma lite.

Ifredags vart det lite samkväm med Alx, evelina, kenneth tobbe å örjan, rätt trevligt å umgås surra skit å bara vara, gav upp rätt sent, ja faktiskt långt in på småtimmarna...Tidigt på morgonen (ja vad är tidigt när man har småbarn) plingar det ett sms från Johanna i telen, Hej :) jag svnger in i Hackås nu, VA Hackås, johanna hmm linköping hackås lillhärdal....kee öööhh hjärnsläpp (som att sverige är så stort och att folk inte är ledig när de e påsk, hur som slog jag en signal å mkt riktigt hon å hennes väninna lisa kom förbi, (ostädat med mängder av disk osv sen dagen innan, jag som normalt brukar ha de rätt städat ikring mig) dom kikade in å morsade en sväng, fan de va riktigt roligt å ses ju. Får bli en java eller två nästa norr besök ju. Hon å Moa skulle in till staden å mysa i badhusparken.

På lördag dag blev det inte alltför många knop, mkt deg i sängen imellan städrycken, Peppe kom förbi för barnvakt instruktioner inför den ev kommande kvällen, käkade en lunch ilag å kollade in nya åkdonet innan Evelina kom å norpade duschen, ja vi satte igång å målade nå streck å tog oss en pilsner i solen å inväntade gästerna som dök upp i lagom tid, Alx, Rompa, Robban, Lelle, Kenneth, Gunnar, Daniel, Petra, Märtafjärta Hade en super rolig kväll faktiskt, dock så in i helvete trött på söndagen då jag å eve hade lite tjej kväll med diverse sentimental snack och så. Mysigt med de fick bli tidig säng faktiskt. Igår var också en seg dag med cykel iordningställande, broder på besök och mys pys och ute lek med lolis. Shit va skitig hon vart ute, haha tur de finns tvätt maskin och badkar som nyttjades fort eller direkt nästan när vi kommit in.

Fick iaf en super fin present av världens snällaste rompa i lördags, så glad jag blev i den, tack du e finast i världen. Är så glad i alla mina fina kompisar, ni rockar mitt liv!

Nä nu ska jag förbereda jobbandet, kom lite väl tidigt idag men men jag trivs ju här!

Inga kommentarer: