tisdag 5 maj 2009

Hemma

Japp då var vi hemma igen, tillbringade natten på sjukhuset med olika provtagningar och undersökningar, igårkväll/eftermiddag fick vi hämtning och turen hem med tussan påbörjades. Kan med förundran säga att någon intresserade sig föga över henne medan andra både ringt, messat vela komme in osv Ja ja hur som kommer nog in mer på det, I söndagskväll runt 18 tiden vaknade Olivia med en skyhög feber, trodde tempen ljög men icke 41.3 alltså finns det, ringer in till sjukan å vi får åka in direkt, tack å lov så efter en mkt mkt utdragen kväll/natt fick vi komma upp på rummet vid 1.30 på natten för att sova, tack å lov för tapper gumma tillika chaffis som väntade å väntade. TACK snälla. Vid 5.30 kommer sköterskerna in å urinpåsen skulle sättas så ett sådant prov kunde tas, gick riktigt bra, strax efter det kommer läkaren från natten in å kolla till oss å surrade lite innan han skulle hem å sussa, mest för att han brydde sig samt ursäkta sig från natten innan för väntan som vi fick utstå, men hallå det var väl ändå inte hans fel. Hur som var de schysst att han visade empati å så. Hur som väl hemkommen började dividerandet med hurvida Olivia skulle umgås med sin pappa under veckan å helgen men vi lyckades inte komma fram till något, och jag nekar inte ett dugg till umgänge (vill bara klargöra det) han vela komma hit 17.45 men hallå då vet han ju att hon sover sen ett tag tillbaka, ja hon e bra kvälltrött lilldamen. Så det blir inge av med det, är ju faktiskt ingen mening å umgås med det sovande barnet, olivia har ju som inget ut av det. Så jag vet inte hur det blir alls, vet mer i eftermiddag hur helgen ser ut om vi kommér vara på hemmaplan eller hur vi gör. Iaf på torsdag ska jag å min nyss knäckta rygg på anställningsintervju, en kille från stan ringde å ville träffa mig så vi får väl se vad det är för något. Har faktiskt sökt jobb lite här å var i landet, mest inne på jobbet i Jokkmokk faktiskt, men de e ju en bit men en utmaning å. Men som sagt vi får se, i slutet av denna månad finns de inge kvar på mitt nuvarnade jobb så. Låg jävla konjuktuen! Ja vi får väl se, nu snart kommer stor främmande från norr så bäst att försöka ta sig upp ur stolen, rygg satan vill inte vara med idag alls. AJ AJ AJ hörde hur de knakade när jag skulle lyfta stumpan, ryggskott kommer det som en smäll eller? trodde det smög sig på en....

Ja ja ha de hej hej

3 kommentarer:

alx sa...

snyggingstumpan du kan ju inte flytta ifrån mig fattar du väl! :)
RIng mig när du har tid jag har noll pengar på telefonen..sug:)

Linn sa...

vadå Jokkmok? vad har du sökt för jobb? är de på allvar, funderar du på att flytta?
Nä, nu är de för längesen vi träffades, jag måste ta mig en hackås tur, snart! är du hemma på söndag tro?
jag hör av mig, kram.

Anonym sa...

Men stackars liten, hoppas det blir bra nu för er.
Du ring mig, måste bara berätta vad du vet vem nu ställt till med, stackars hans tjej och resten av barnen. Inte så roligt att se dom i ögonen sen.
Tur att Olivia har det bra iaf och att hon förblir frisk resten av sommaren. och grattis till jobben. Med ring. Kramen S