fredag 9 maj 2008

Idag är det 4 år sen jag minns hela den dagen

En söndag som verkade bli som vilken annan söndag som helst. Promenad med Kicki, Marcus och hundarna till H:s drive in, en glass. Hundarna till hundgården och till Kickis lya för en lunch. Korvstroganoff och ris minns jag de skulle ha ätits. Maten servierades och min mobil ringer, mamma stod det, fasen då precis när vi skulle ta första tuggan, men svarade iaf. Gud vad jag önskade att det där samtalet aldrig hade behövt göras. Min älskade farmor hade gått bort!
KAOS i hjärnan, det är inte sant, känslor som aldrig känts förrut. Allting bara rasade, varför. NEEEEEEEEEJ. Jag minns resten av dagen också, Petter och Patrik som cyklade runt i en cirkel, vi kusiner som va i byn sittandes på Therese och Daniels bro medan syskona var hemma hos Farmor och Farfar tillsammans med läkaren. Minns regnet som kom när vi for ner till kyrkan. Allas tårar från himlen. Minns kvällen framför tv´n där det var hockey, men ingen tittade eller ingen följde med iaf. Jo farmor gjorde säkert det från sin plats.

Älskade Farmor, du saknas oss.

Inga kommentarer: