torsdag 13 november 2008

en dag till



sen är helgen vid dörren. Å en helg närmare advent, alltså alla som känner fröken segersten vet hur alen jag är i just advent å jultider, de e mkt som ska ordnas å pysslas med, tur att nästan alla klappar är klara, så nu är det till att välja bra å rätt papper, kan ju lätt säga att jag vägrar tomte motiv å annat jultypiskt på mina paket, nä som skall slås in med lite mera stil än så. Men absolut INTE i ojuliga färger som lila turkost osv. så jag dissar lätt ikeas julgrejer. Nä ingvar bättre kan du.


Absoluta favoriten är ju med brunt papper, grovsnöre, lack, torkade apelsinklytor med kanelstång. Vackra med lukta gott. Sen e de ju det sedvanliga rimmet som skall komponeras. viktigt! Varför denna nu då hanna? nu böras julkänslorna spritta, hmmm tog med mig endel av jobbarkompisarnas ämnen hem idag...


Idag har jag iaf vare ner till S-vik från morgonen å uträttat lite,,,,privata saker, sen direkt på jobbet, en timme kortare arb.dag men de har jag ju tagit igen under veckan ändå. Har även pratat med mitt bästaste jur.ombud idag. Kändes kanon efter det.

Olivia hjärtat mitt, när jag lämnar på dagis längtar jag direkt när dörren går igen efter att hämta igen, bästa stunden på dagen, när hon rultar fram å slängsig om halsen, älskade jänta, de e ju så himla mysigt. Fick idag reda på lussefirandet, å självklart ska de ses, har fått lussekläderna till des å dom e så fina.

Ja å dagiskorten har kommit nu, VACKRA FINA FLICKA, mammas gosprätt! nä nu må jag tjusa.

hej svejs

Inga kommentarer: